06-10205862 Maandag - ZaterdagEusebiusplein 61 | 6811 HG | Arnhem
06-10205862 Maandag - ZaterdagEusebiusplein 61 | 6811 HG | Arnhem

Veel stress en zorgen

Onze ervaring met telefonische acquisitie. 

Net na de eerste golf van Corona mochten we weer aan het werk in mei 2020. Gelukkig wisten de patiënten ons ook weer te vinden, daarbij waren wij natuurlijk blij dat we weer klachten mochten aanpakken. Op 18 mei ging onze telefoon en werden we vanuit Groningen door MediaGarant, van de Nationale zorggids gebeld op 050-3173133. Of we een upgrade wilde van ons pakket? Voor 1.000 euro kon dat geregeld worden. Uiteraard was dat een duidelijke ‘nee’ van onze kant. We waren net door onze buffer heen. Hoe in de gezonde vrede konden we én wilden we dat betalen? Of ze dan nog wat mochten uitleggen. Het ging over website, twitter etc. Natuurlijk zijn wij bereid naar mensen te luisteren. Ik ben zelf iets minder digitaal handig, dus heb ik deze meneer vriendelijk doorgestuurd naar mijn collega Luc. Aangezien deze man duidelijk had gemaakt dat wij al bekend waren bij hun én ik op mijn bank geen gegevens van hun had, was ik in de veronderstelling dat dit een kosteloze vermelding in een gids zou zijn, zoals dat vaker bij ons voorkomt. 

Hoe anders kan het allemaal uitpakken. Tijdens het gesprek met Luc stuurde de verkoper een mail met een link en een code om gegevens na te lopen. Er is niet gesproken over een overeenkomst, een dienst of een termijn. Na het doorlopen van deze gegevens in het scherm werd Luc nog eens nagebeld om te vragen of hij bevoegd is. Na het doorlopen van dit gesprek van 8 minuten en 23 seconden waren wij een overeenkomst rijker van 3.600 euro per jaar voor de komende 5 jaar. Tegen onze zin, wil en met een dienst of product waar wij totaal niet op zitten te wachten. 

Nu verwachtte ik dat dit met een enkel telefoontje recht te zetten was. Een duidelijk gevalletje van miscommunicatie. Helaas niet. Dit bedrijf bleef erbij dat het een rechtsgeldig verkregen overeenkomst is en dat we hieraan gebonden zijn. We zijn hiertegen in verzet gegaan en hebben melding gemaakt bij fraudehelpdesk en aangifte gedaan bij Politie. Nu een jaar verder hebben we onze verklaring liggen bij een rechtszaak die veel op ons geval lijkt en hebben we via de rechtsbijstandverzekering VVAA een compromis bereikt om alleen administratiekosten van 500 euro te betalen. 

Voor nog een voorbeeld over de handelingswijze van dit bedrijf zie: https://www.fjmostert.nl/een-digitale-adresgids/?fbclid=IwAR11Wv-hyeQ1T9g5qyLnKRLJgLKmHaXJWkVohDUWxPL5NWKFFEWD3MiY6ro 

We hebben veel tijd en energie in deze acquisitie zitten en dat heeft ook de nodige stress gegeven. Hoe dit werkt en wat emoties op het lijf doen, schrijven we graag in ons volgend blog.

Related Posts

1 Response
  1. John

    Wij hebben precies het zelfde meegemaakt , echter nog geen cent betaald , een frauduleuze club die deze wijze van fraude tot business plan heeft gemaakt , iedere keer spijkeren ze na een juridisch uitspraak hun procedure verder dicht vreemd dat justitie deze club onderhand niet door heeft zijn vandaag na ande rhalf jaar weer ons aan het bestokken met juridisch correcte mails om aan te tonen bij een rechtzaak dat zij alles er aan gedaan hebben om tot een schikking te komen .

Leave a Reply

Fysiotherapie Vitaal